3 תנוחות שינה להימנע מהן

אנשים לא מודעים שגם התנוחה בה הם ישנים משפיעה על היציבה  ואף עשויה לתרום לבעיות גב ותפיסויות.
למשל, שינה על הגב עם 2 כריות מתחת לצוואר- תנוחה זו תורמת לקימור של הצוואר קדימה. בנוסף שישנים על הגב מומלץ לשים כרית מתחת לבירכיים כך שהגב התחתון נצמד למיטה, אחרת עשויים להרגיש את הגב התחתון בבוקר.

תנוחה נוספת לא מומלצת זו השינה על הבטן או צד שקורס לעבר הבטן-
תנוחה זו מפעילה לחץ על המפרק של הצוואר לטווח המקסימלי שלה, בנוסף כל הגב נתפס בצורה מאוד חזקה  כדי למנוע תזוזה  של חוליות, מעין קיבוע טיבעי של הגוף בכדי למנוע נזק. שהגב מאוד תפוס בצורה  חזקה, לילה אחר לילה, קורים מספר דברים: הראשון, הגב מאבד מגמישותו שהרי גמישות נובעת גם משרירים. דבר שני, עקב שהגב תפוס כל כך חזק ובצורה כרונית שהרי אנשים ישנים בתנוחה זו שנים, אז הגב יותר מועד לפציעות שכן העומס עובר לרצועות.  ותפיסויות חזקות המצריכות וולטרן לשיחרור כי מספיק עומס קטן נוסף על בגב שתפוס מאוד גם ככה. שלישית, תנוחה זו תורמת לכאבי ראש הנובעים מצוואר תפוס, ניתן לזהות זאת שכן הכאב ראש הוא מעל ארובת העין ובצידי הראש ולרוב אדוויל לא יצליח להקל, זו בעצם עיווית של שרירי  הצוואר. בנוסף תנוחה זו גם תורמת לנימולים בידיים או אצבעות כף יד רדומות עקב שיש לחץ על העצב של הצוואר שמקרין ליד.
עוד הערה חשובה לגבי תנוחה זו, לרוב ישנים שרגל אחת מקופלת הצידה מהאגן, לאורך זמן מנח זה של הרגל יסובב את האגן ויתרום לשחיקה של הדיסק בחוליות התחתונות, וכמובן שבמידה ויש בלט דיסק או פריצת דיסק אז בוודאות מנח זה יתרום להחמרת התסמינים ולכאבים.

תנוחה שלישית לא מומלצת, שינה על הצד ללא תמיכה של כרית בין הרגליים. תנוחה זו במיוחד לא טובה למי שיש פריצת דיסק גב תחתון או בלט דיסק שכן היא תורמת להקרנה. תנוחה זו תורמת להקרנה עיצבית לרגל.

אז איך כן מומלץ לישון?
ממליצה בחום על תנוחת היריון. כלומר לישון על הצד עם כרית קשיחה בין הבירכיים כרית מתחת לראש ברוחב של הצוואר כך שאתם לא מוחצים את הכתף, וכרית נוספת שאתם מחבקים, כי זה שומר עליכם מלקרוס קדימה לעבר הבטן.

תנוחה נוספת, שינה על הגב עם כרית שתומכת בשקע של הצוואר וכרית מתחת לבירכיים כך שהגב תחתון שלכם צמוד למזרן.


קאלה עיסוי שהוא טיפול
קאלה היא מעסה עם 7 שנות ניסיון.
לאתר: http://www.kalatm.co.il
לדף פייסבוק: https://www.facebook.com/kalamassagetherapy/
לקביעת תור: 052-7202126

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

9 יתרונות של עיסוי היריון

הסבר על כתף קפואה